30 Nisan 2012 Pazartesi

KOLAY PASTA TARİFİ !

Herkese günaydınlar ve iyi haftalar
Bir kaç gündür kendime verdiğim tatilden dolayı post giremedim.Bu durumu telafi etmek içinde size pasta yaptım :) Çayını , kahvesini kapan gelsin ..:)

Geçen senelerde özellikle yazın soğuk sütlü tatlı ihtiyacına 3 dakikada karşılık veren pudingleri duymuşsunuzdur.2,5 su bardağı süt ve 1 paket puding.. 4. dakikada kaşık kaşık çoktannn midenizin yollarını tutmuş oluyorlar.Dolapta pastaban görünce hadi 5 dakikada bir pasta yapıyım dedim .Cidden 5 dakikayı geçmedi.Acil misafiri olan,canı tatlı isteyen ama önce gözüm doysun kocaman bir pastam olsun diyen,pastahane pastası sevmiyorum  ben diyen herkese benden pasta :) Tabi pasta yapmamı Nil karaibrahimgil'in şuuuu meşhur kek şarkısıyla da bağdaştırabilirsiniz.(mesaj şarkının içinde gizlidir,dinlemeden çıkmayın  :) )

Yapacağınız pastanın katları sizin keyfinize kaldığı için ne kadar yüksek bir pasta yapmak isterseniz o kadar pasta altı hazır kek almanız yeterli olacaktır ben tercihimi tek katlıdan yana kullandım bu seferlik.


Aslında 2 katlı bir pasta yapmayı düşündüğüm için bir katını çilekli pudingten bir katınıda vanilyalıdan yapacaktım ama yine tercihimi sadece vanilyalıdan yana kullandım .Bu pudinglerin özelliği tencerede sütle kaynatılmaması yani 2,5 su bardağı soğuk süte karıştırılıp 3 dk süreyle çırptığınız zaman hemen hazırlanabiliyor ve tatları da en az pişirilen pudingler kadar lezzetli



Yumuşak bir pasta olmas için önce 2 ye ayırdığımız pastabanı sütle ıslatıyoruz bu klasik bir yöntemdir zaten .

Daha sonra pudingleri hazırlayıp sizin paşa gönlünüze kalmış bir şekilde pastanın arasında veya üzerine koyacağınız malzemeleri belirliyoruz.Ben evde muz bulunca değerlendirmek istedim ve hem arasında hemde üzerine muz dilimleyerek tüm pastayı pudingle kapladım ve üzerine renkli süslerden serptim.

Pastayı tam olarak kaplamanız için 1 paketten biraz daha fazla puding gerekiyormuş özellikle katlı yapacak olanlara 2 hatta 3 paket puding hazırlamalarını öneririm.

her ne kadar soğuk süte yapılmış bir şekilde hazırlansa da eğer vaktiniz olursa pastanızı mutlaka buzdolabında bekletiniz .


Afiyet olsun :) 





İnsan neler yapar isteyince bu bir şey değil düşününce .... ;)

8 yorum:

  1. hem hızlı hem lezzetli bir pasta olmuş;)

    YanıtlaSil
  2. biraz fazla hızlı oldu gerçekten :)) Teşekkür ederimm

    YanıtlaSil
  3. elıne saglık hızlı ve lezzetlı pasta hmde hafıffffff...bu arada bende beklerım her zaman sevgıler

    YanıtlaSil
  4. muzlu herseye bayıldıım gıbı buna da bayıldm :) ellerıne saglık :)

    YanıtlaSil
  5. Saol cnm teşekkür ederim bende çok severim muzlu şeyleri :)

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık nefis görünüyor, tatlı krizindeyim yine :)

    YanıtlaSil
  7. Çok teşekkür ederim bende o gün ciddi anlamda tatlı krizindeydim gözüm dönmüştü resmen :))

    YanıtlaSil

Aradığınız kişiye şu anda ulaşılamıyor lütfen mesaj bırakınızzzzz , mutlaka bırakınızzz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...