28 Ocak 2013 Pazartesi

YÜZ KONTÜRLEME VE BRONZ PUDRALAR !

Herkese günaydınlar ve iyi haftalar

Her dönem kozmetik ve makyaj malzemeleriyle ilgili aslında herkesin bildiği ama benim yeni öğrendiğim şeylere şaşırmaya devam ediyorum :)
Bu sıralar beğendiğim makyajların uygulama tekniklerinin püf noktası olan yüz kontürleme tekniğinden bahsedeceğim size.


Bilmeyenler için nedir bu yüz kontürleme muhabbeti elida'cım ?derseniz hemen özet geçiyorum.

Yüz kontürleme;Yüzümüzde beğenmediğimiz bir bölgeyi veya tontonlaşmış alanları gizlemek ve yüzümüzü daha ince,hatları daha belirgin,elmacık kemikleri daha çıkık,kemikli bir şekilde göstermek amacıyla yapılan bir hiledir.Açılı bir fırça ve normalde kullandığımız pudramızdan,fondötenimizden 2 ton koyu bir ürünle uygulanan bir makyaj tekniğidir.

Tabi ürünü alıp sevmediğimiz yere bulamak değil yapmamız gereken ,uygulama alanlarını bilmek,ürün miktarını ayarlamak ve özellikle ürünün mat yapıda olması çok önemlidir.Benim ürünümde biraz simler var kullanamazmıyım ? derseniz bu sorunuza hayır diyorum çünkü parlaklık ve sim beğenmediğimiz bölgeyi gizlemek yerine dahada belirginleştirip aydınlatacaktır bknz:aydınlatıcılar :)

*Yukarıda ki resimde ki koyu bölgeler  anlattığım teknikle kontürleme yapılabilecek alanlardır,beyaz bölgeler ise aydınlatıcı yardımıyla öne çıkarılabilecek bölgelerdir.



Hee şuna belirtiyim tabi kide ben makyöz değilim amacım sadece profesyonel isimlerden araştırdığım ve öğrendiğim bilgileri sizinle paylaşmak varsayın ki kısırlı,börekli gün yapmışız da ben size bunları anlatıyormuşum bir yandan da  çayımı hüpletiyormuşum gibi :))  aman yanlış anlaşılmasın :)



*Bu konuyu araştırırken özellikle beyaz tenli olmamı baz alarak sağa sola bakındım ve beyaz tenlilerin kahve/bronz tonlu değilde gri alt yapılı tonlarda ürünler tercih etmesi gerektiğini öğrendim bu konuda.

*Peki bu uygulama için elimizde ki ürünleri kullanabilir miyiz ? İlla gidip almak mı lazım derseniz...
Bence lazım değil çünkü ; 2 ton koyu pudra/fondöten,allık ,bronzer,bronz pudra ya da hiç bişey bulamadınız yine bu tasfirlere uygun far bile kullanabilirsiniz. Fırça olarak ta açılı fırça tavsiye edilse de evde bulunan  her hangi bir fırçayı eliniz yardımıyla kıllarını yatay bir şekilde sıkarak da kullanabilirsiniz çünkü fırçalar çok ucuz şeyler olmadığı için illa alın diye ısrar edemem :)  Açılı fırça diye bahsettiğim ürün ise aşağıda ki gibi ucu kesik bir fırçadır ve genellikle allık sürerken kullanılır.



*Bu tektik için bronz pudralar fazlasıyla tavsiye ediliyor çünkü becerememe durumumuz da atmak yerine allık olarak da kullanılabiliyor.


Ben kendim için uygun ürünü araştırırken memnun kalınan bir kaç markayı sizlerle paylaşmak istedim ;

Nars laguna bu iş için biçilmiş kaftanmış...mat ve tonu beyaz tenliler için çok uygunmuş ..markayı tanıtmama gerek yok zaten :) ama araştırmalarıma göre yüzde %99 bitirip tekrar tekrar alınacak kadar memnun kalınan bir ürün olduğunu gördüm.Sephora mağazalarından bulabilirsiniz.


Diğer memnun kalınan ve fiyatıyla da daha hesaplı olan ürün ise gratis mağazalarında satılan The Balm Bahama mama .Yine mat ve beyaz tenliler için uygun .Benim tercih ettiğim ürün bu oldu çünkü acemi olduğum için açıkçası bu tarz bişeye çok fazla bütçe ayırmak istemedim.Ayrıca tonu yukarıda belirttiğim gibi gri gibi.Detaylı yazısını yakında sizlerle paylaşacağım 

Hem allık,hem pudra hem de kontürleme için tavsiye edilen ve birden çok tonu olan diğer marka ise;Guerlain Yıllar yıllar önce benimde kullandığım bir markadır kalıcılığı,tonları vs. çok iyidir tavsiye ederim.


Tabi sadece bu markalar değil aklınıza gelebilecek her markanın bu tarz ürünleri var ama önceliğinizin MAT ürünler olmasının ısrarla altını ciziyorum :)) 

Biz bayanların ojesine,pudrasına akıl erdiremiyen beylere bazen hak veriyorum baksanıza makyajın hilelerini bile bulduk :) 

Bu teknikte kullandığınız ve memnun ürünleri,fırçaları ya da kolaylıkları benimle paylaşırsanız sevinirim 
see u ;)







2 yorum:

  1. Canım benim çok faydalı bir yazı olmuş.
    Ben yüz kontürleme yapmıyorum. Allık sür çık benim ki :) Kontür yapanların yada yapmak isteyenlerin çok işine yarayacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :)) Ben makyaj konusunda pek becerikli değilimdir ama teknikleri öğrenince yapmaya başladım bişeyler :) elinde uygun ürünler varsa bir dene derim baya fark ediyor

      Sil

Aradığınız kişiye şu anda ulaşılamıyor lütfen mesaj bırakınızzzzz , mutlaka bırakınızzz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...