1 Nisan 2013 Pazartesi

MAKYAJ FIRÇALARININ TEMİZLİĞİ !

Herkese günaydınlar ve iyi haftalar
Ayın 1 ine denk gelen pazartesiyle inşallah güzel haftalar ve güzel bir ay geçiririz :)

Bu hafta bol kozmetik içerikli yazılar olacak şimdiden duyurusunu yapayım :)

Bugün herkesin farklı farklı teknikler kullandığı,en hijyenik yöntemleri bulmak için uğraştığı aslında kolay gibi gözüken ama cilt ve yüz faktörleri işin içine girince ciddileşen bir konudan bahsetmek istiyorum sizlere...

Makyaj fırçalarının temizliği ... en az kullandığımız ten makyajı ürünlerinin yapısı kadar önemli bir durumdur.Yani yıkadıktan sonra iyice durulanması,yıkarken kullandığınız şeylerde çok önemlidir.


*Ben son zamanlarda yukarıda gördüğünüz 3 adet fırçayı kullanıyorum seri bir şekilde.Fondöten,açılı allık ve kapatıcı fırçalarım.

*Fırçalarımı sadece kendim kullandığım için ayda 1 yıkamam yeterli oluyor ama fırçalarınızı sizin dışınız da aile bireleri,arkadaşınız vs. bir defaya mahsus bile kullansa mutlaka kullanımdan sonra fırçalarınızı yıkayınız.Bu durumun iğrenmeyle vs. ilgisi yok sadece birbirinden farklı cilt yapılarının teması sivilce vb. sorunlar doğuruyor kullanan kişi ister kardeşiniz olsun ister arkadaşınız bir şey farketmiyor.


*Ben önceleri fırçalarımı sabun vb. bir ürünle iyice köpürterek ve durulayarak temizliyordum ama sabunların fırça kıllarını kuruttuğunu ve şekilsizleştirdiğini gördüm.Ki sabun saçı bile kazık gibi yaparken fırçaları yapması çok doğal ama bu duruma da çözüm bulmuşlar sabunla zeytinyağı karıştırarak hem daha hijyenik hem de yumuşak fırçalarınız olabilir.


Ben yukarı da ki tekniği hiç denemedim ama eminim derinlemesine güzel bir temizlik yapıyordur.
Benim tekniğim ; Geçen sene aldığım Beutyblender adlı makyaj süngerinin yanında gelen süngeri temizlemeye yarayan jel kıvamında ki ürünü fırçalarımı ıslattıktan sonra,haşin bir şekilde çitilemeden :) fondöten,allık vb. kalıntılar gidene kadar,ovuşturmak.Zaten fırçanızdan  lavaboya akan su rengi normale dönünce durulama vaktinizin geldiğini anlayacaksınız.Durulama işlemi birttikten sonra fırçalarınızın ucunda ki fazla suyu nazikçe sıkarak.Bir havlu kağıdın üzerine yatırark süzülmesini ve kurumasını beklemek.

Bu ürününün içine de bence isteğe göre az miktarda zeytinyağı eklenerek bir kapta karıştırılarak fırçaları o kapta bekleterek farklı bir yöntem deneyebilirsiniz.

Ben kullandığım üründen; tek yıkamada kalıntısız temizlik yaptığı için çok memnunum tavsiye ederim ama ben bunu bulamam derseniz sephora,mac vb. kozmetik mağazalarında sadece fırçalara özel yıkama jelleri satılıyor aklınızda bulunsun :) 

see u ;) 


8 yorum:

  1. sabun ve zeytinyağcıyım, Dediğin gibi tek sabun kurutuyor ve fırçadan beklenen performansı yok ediyor. Zeytinyağı nın fırçaları koruduğunu düşünüyorum. Şimdiye kadar herhangi bir sıkıntı yaşamadım.

    YanıtlaSil
  2. Aynen bende katılıyorum sana fırçanın ağzı burnu kayıyor :) acayip sert oluyor kılları..kremsiz şampuanın saçları kazık gibi yapması gibi bir durum :)

    YanıtlaSil
  3. bende zeytinyağı ve sabun ile temizliyorum yıkama işlemi bitince asıl mühim olan kurutma
    şeklini koruyarak kurutabikmek pek mümkün olmuyo işte :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yıkama işlemi bitince ucunda ki fazla kalan suyu sıkıp elimde düzeltip öylece bırakıyorum,dün akşam bıraktım sabah iyice kurumuşlardı düzgün bir şekilde ama yinede ilk alındığı gibi olmuyor şekilleri biraz dağılıyor.

      Sil
  4. şampuan ve zeytinyağı forever :D ben haftada bir yıkıyorum yahu çok mu titizim ne :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Valla baya titizmişsin ama dikkat et fazla yıkamak fırçanın yapısını bozuyormuş.Kıllar ürünü tutmuyormuş doğru dürüst aklında bulunsun :)

      Sil
  5. bende temızlıyorum sonra kendı kendıne kurumaya bırakıyorum olduda acelm varsa fon tutuyorum :)) haha :)) tesekkurler sevgıler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen bende çok zorda kalırsam fön tutuyorum ama yazın güneş alan bir odaya falan koyunca hemen kuruyor :)

      Sil

Aradığınız kişiye şu anda ulaşılamıyor lütfen mesaj bırakınızzzzz , mutlaka bırakınızzz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...