1 Nisan 2014 Salı

DİYETSEL MEVZULAR !

Herkese günaydınlar ve güzel günler
Son bir kaç haftadır farketmişsinizdir blogu fazlasıyla ihmal ediyorum ama önce üşütme,mide bozukluğuyla 1 hafta yattım ,şimdide grip sebebiyle sürünüyorum,hastalıklarımın sebebi tamamiyle benim bu yüzden mevsimlere hiç bahane bulamayacağım çünkü havayı güneşli gördükçe giydim kısa paçalı pantolonları,hırkaları şimdide yamuldum :( ben yandım siz yanmayın dikkat edin mutlaka .

Gelelim ana konumuza şimdiden belirteyim biraz uzun bir yazı olabilir çünkü hayatımda dönüm noktası olan diyet faaliyetlerimi sizlere anlatmak istedim,malum yaz geliyor faydalanmak isteyen arkadaşlarımız olabilir.


DİYET YAPMAYA KARAR VERME 
Ben hayatım boyunca hiç bir zaman minyon ve incecik bir insan evladı olmadım çünkü bu söylediklerim kiloyla alakalı olsa da genetik yapının da bu konuyla çok ilgisi var.Üniversite zamanlarımda günde 2 öğün mc donalts yiyen biri olarak 78 kiloları gördüm ve insan kendini dışarıdan görmezmiş ya bende halimden oldukça memnundum çünkü zorda olsa üzerime giyecek bir şeyler bulabiliyordum, bu durum ben dahil çevremdekilerin dikkatini fazlaca çekmeye başladığı bir gün yakın arkadaşlarım bir terapi edasında hem sağlığım hemde kendimi iyi hissetmem amacıyla kilo vermem gerektiğini söyledi,çünkü kolestrol ve şeker sınırında 20-21 yaşında bir insandım.Bu sebepler sonucunda hem bir kaç tanıdıktan duyduğum hemde hakkında internet üzerinden araştırma yaparak  danışmaya karar verdiğim Dyt. Hacer Hanımla tanıştım.



DİYET LİSTESİ VE UYGULAMA
Hacer hanımla tanıştıktan sonra kendisi benden bir sürü tahlil istedi çünkü fazla yeme,yemeyince halsizlik,fazla susama vb. soruların cevabını bulmamız ve kişiye özel bir menü hazılaması için bu testleri yaptırmam şarttı.
Size tek tek diyet listemi yazmayacağım ama dediğim gibi tahlil sonuçlarınıza göre sizi zorlamayacak,kolay kilo vermenizi sağlayacak hatta bu kiloları verdikten sonra bile bünyenizi alıştıracak diyet listeleri hazırladı bana.Günlük total kalori hesabı üzerinden hazırlanan diyet listeleri bir insanın gün içinde alabileceği toplam kalori üzerinden sağlıklı yiyeceklerden oluşuyor yani sırf kaloriyi doldurmak için beyaz pilav veya kafanıza esen her şeyi yiyemiyorsunuz.Yukarıda sıraladığım detaylar tabiki önemli ama asıl önemli olan bir insanın kilo vermeyi gerçekten istemesi ve başaracağına inanması.Benim çevrem,ailem ve arkadaşlarım bu konuda benden hiç ümitli değildi çünkü daha öncede bir kaç diyet yapma hevesim en fazla 1  hafta sürmüştü ama bu sefer gerçekten farklıydı ve hiç zorlanmıyordum,verilen listelere birebir uyuyordum,5 ay ağzıma pirinç pilavı sürmedim mesela  :)


KİLO VERME AŞAMASI 
Diyetlerin en sevilen bölümü kuşkusuz kiloların bir bir gittiği zamanlardır.Genelde bünyeler ilk haftalarda hızla kilo vermese de sonradan diyete yani az yemeğe alıştığı için kilo vermelerde durmalar yaşanabiliyor.İşte o durma aşamasında sabretmek çok önemli yani amann ben verceğim kadar verdim,nasıl olsa durdu yeter bu kadar derseniz olmaz,o süreci tempolu yürüyüşlerde ya da sizi terletecek sporlarla geçirmenizde yarar var çünkü belirli bir süre sonra duran kilonuzun tekrar hızla gitmeye başladığını görecekseniz yeter ki metebolizmanız kilitlenmesin.Ben bu şekilde 4-5 ayda 18 kg verdim ama dediğim gibi özellikle ilk aylarda verilen listelere birebir uydum.

KENDİ KENDİNE KİLO VERME
Bana göre hiç sağlıklı bir durum değil kendi kendine kilo verme.Becerebilen kendi vücudunu tanıyan ve kilo aldığını farkettiği anda yemesine dikkat ederek 1-2 kg veren bünyelerden bahsetmiyorum tabi ki . Hani şu ölüm orucuna girmiş gibi ağzına lokma sürmeden bir sürü kilo verip sonra tekrar yemeğe başlayınca çift katını alanlardan bahsediyorum,eğer kendinize göre ciddi anlamda kilo fazlanız varsa ve bu durum sağlığınızı da tehdit ediyorsa mutlaka uzman bir diyetisyene veya beslenme uzmanına danışın ve danıştığınız kişi size diyet listesinden önce tahlil yaptırmıyorsa lütfen onu uyarınız çünkü bu aşamada gizli şeker hastası olduğunu öğrenen bile oluyor.

KİLO VERDİKTEN SONRA
Aslında en zoru diyeti sonlandırıp,istenilen hedefe ulaşıldıktan sonra verdiğiniz kiloları korumaktır.
Aman nasılsa diyet bitti,istediğimi yiyim derseniz bünyenize göre verdiğiniz kilonunun fazlasını bile alabilirsiniz,işte bu esnada yine uzman bir diyetisyen size ''koruma diyeti'' diye bir program hazırlıyor.Yani normal bir şekilde istediğinizi yiyebiliyorsunuz ama dikkat ederek.

NOT :  Ben bu süreç içerisinde ne yazık ki düzenli spor yapamadım ama fırsatım oldukça gideceğim yere yürüyerek gitmeye , apartman içerisinde asansör yerine merdiven kullanmaya , aklıma geldikçe okul hayatımda beden eğtimi dersinde gördüğüm hareketleri yapmaya çalıştım ve duş alırken oturarak değilde ayakta yıkanmaya çalıştım evet bu cümlem belki şaşırtıcı gelmiştir ama duşa kabinlerin çoğunun içerisinde oturma düzeneği olabiliyor son zamanlarda ama ayakta yıkanırken de fazlaca kalori sarf edildiğini bir yerde okuduğum için bunu bile fırsata çevirmeye çalıştım.
Neden spor yapmadın derseniz ? hem işten dolayı pek fırsatım olmuyordu hemde yağ oranım yüksek diye kilo vermeden gittiğim bir kaç spor faliyeti beni haltercilere çevirdi :)


Ben 2009 da verdiğim 18 kg'ım 3 kilosunu alarak 2014 yılında yani bu sıralar tekrar diyete başlama ihtiyacı duydum çünkü ben yukarıda dediğim gibi çok ince yapılı bir insan olmadığım için yediğim, bölgesel olarak göbeğime,basenime toplanıyor ve bedensel olarak değişmesem bile giydiğim gömleklerden daraldığım an kilo aldığımı anlayabiliyorum.Toplamda 3 hafta önce başladığım diyetimde 2 haftada 3,5 kg verdim ve yaza hazırlık için istikrarlı bir şekilde devam ediyorum,dış görünüşün inceliği tabi ki her bayan için güzel birşeydir ama inanın bir kaç kilo verdiğimde üzerimde oluşan hafiflik ve rahat nefes alma beni daha çok mutlu ediyor.

Nisan ayında olduğumuzu düşünerek yaz bahanesiyle size bu sıralar diyete yani sağlıklı beslenmeye başlayarak yaza süper bir şekilde girebilirsiniz,tabi kendiniz isteyip,karar verdikten sonra yoksa zorla kimse size bişey yaptıramaz :)

Eğer İstanbul Avrupa yakasında yaşıyorsanız Bakırköy tarafında Dyt.Hacer Kaya Özkaya sizlere gözüm kapalı tavsiye edeceğim bir diyetisyendir.Hem hoş sohbet hemde işinin uzmanıdır.

Ay çok konuştum :) Herkese mutlu günler :)






2 yorum:

  1. Merhaba
    Anladığım kadarıyla hiç spor yapmamışsınız. Ya da yazmayımı unuttunuz. Ben de spor yapıyorum ama diyet yapmıyorum pek. ayda 3,5 kilo verdim. Yemeğe dikkat etmezsen çok veremiyorsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar
      Hatırlatmanız için teşekkür ederim en yazık ki o konuya değinmeyi unutmuşum,ne yazık ki ben düzenli spor insanı değilim ama rejim süresi boyunca tempolu olmasa bile hergün 5-10 dakika mekik vb. hareketler yaptım çok faydası olmuşmudur bilmiyorum ama yinede kendimi bu şekilde avuttum ama her zaman düzenli spor şart tabi ki
      sevgiler

      Sil

Aradığınız kişiye şu anda ulaşılamıyor lütfen mesaj bırakınızzzzz , mutlaka bırakınızzz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...