24 Haziran 2014 Salı

MACARON / MAKARON !

Herkese güzel günler ...
Bu sıralar yaz aylarının iyice kendini göstermesiyle tatile gidenler,tatilden önce hırsla çalışanlardan dolayı blog yazılarında bir keyifsizlik ve azalma var ..Ayrıca son 2 gündür blogger.com yayın akışında ki sıkıntıdan dolayı sıralı şekilde takip ettiğimiz blogların yazılarına anca tek tek sayfalarına girerek ulaşabiliyoruz.Bu durum nasıl düzelir veya ne zaman düzelir bir fikrim yok ama ben yinede sizi postsuz bırakmak istemedim ve içimde ki tatlı aşkının hatırına bugün pek renkli bir konu seçtim :)

Geçen seneden beri ülkemizde bir furyayla meşhur olan renkli makaronları bilirsiniz veya bilmeseniz de eğer sosyal medyayı takip ediyorsanız mutlaka bir çay,kahve yanında görmüşlüğünüz vardır.
Makaron ; kimilerinin fransız bezesi dediği , kiminin acıbadem kurabiyesine benzettiği isteğe göre tatlandırılan ve renklendirilen minik kurabiyelerdir,sert formda oldukları için genelde tabak tabak değilde ikramlık olarak servis edilir.


Eğer her hangi bir pastahaneye girip makaron almak için kg fiyatı sorduysanız şok olmanız olası çünkü bu meşhur kurabiyeler 90tl gibi fiyatlara satılıyor ama yukarıda da dediğim gibi amaç ikramda görsellik olduğu için pelit,kahve dünyası ve divan gibi pastahanelerde 5li , 10lu paketlerde uygun fiyatlara da alabilirsiniz.

Onu bu kadar pahalı yapan şey ise fransız oluşu ve yapılırken yumurtanın sadece beyazının belirli oda sıcaklığında içerisine bir damla bile sarı gelmeyecek şekilde köpük haline gelene kadar çırpılması ..aşçı mısın kızım sen diyenler varsa ? evde yaptım ondan biliyorum tipi yamuk yumuk olsa da tadını tutturduğum için pek mesudum :)


İtiraf etmek gerekirse ben bir makaron delisiyim tatlarınıda,tiplerini de inanılmaz seviyorum ve şayet bir gün özel bir organizasyon için pasta siparişi vermem gerekirse mutlaka makaron kaplı bir şeyler olsun isterim :)


Pinterestte ki makaron albümümü takip etmeyi unutmayın :)
sevgiler


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Aradığınız kişiye şu anda ulaşılamıyor lütfen mesaj bırakınızzzzz , mutlaka bırakınızzz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...